Bounty eilanden..

13 december 2015 - Hat Yai, Thailand

Sawasdee khap,

Stel je eens voor kristal helder water, super wit strand waar je ogen worden door verblind, palmbomen en een zacht zee briesje! Heb je hem? Nou dat is voor ons de werkelijkheid. Wat is koh ngai een paradijsje. Er is niet veel meer dan zon, zee strand en een paar resorts. Dus je waant je echt alleen op dit eiland. Het witte strand is ook Poederzacht, dus heerlijk hele dagen zonder slippers aan de wandel. Een ware massage voor je voetjes :)

Dag 20 en 21
Zoals je al dus wel gelezen hebt zijn we veilig en wel aangekomen op ons paradijsje. Maar dat het even heeft geduurd dat hadden jullie al begrepen. We hadden dus op koh lanta een boottocht gekocht om naar koh ngai te gaan. We wisten wel dat dit geen normale route was. Maar dat we op een snorkeltrip terecht kwamen die toevallig langs ons Eiland kwam had ik niet voor mogelijk gehouden. Terwijl de rest van de mensen lekker aan het snorkelen waren zaten wij op de boot te wachten. Toen we eindelijk weg wilden varen deed de motor van de boot het niet meer. Na enig knutselwerk van de kapitein kwam hij weer opgang alhoewel met horten en stoten. We waren blij dat we koh ngai in zicht kregen. Maar zo'n 10 meter van het strand stopten het bootje en moesten we eraf! Zie je dat voor je met onze grote backpacks door het kristal heldere water. Met hier en daar wat hulp zijn de backpacks droog op het eiland aangekomen. Gelukkig hoefden we ook niet ver te lopen voor ons resort..Gelukkig! Want dst gaat niet in je koude kleren zitten, 17 kilo, 35 graden en dan door het strand op zoek naar je slaapplek. Maar wat is dit een mooi eiland zeg! Uitgestrekt wit strand, met helder blauw water. Resort ziet er ook gelikt uit. We worden vriendelijk ontvangen, we moeten plaats nemen en krijgen een verfrissend lekker drankje. Ondertussen hebben we een mooi uizicht op het strand en de zee. Echt een waar paradijsje. Er komt een mevrouw bij ons aan tafel zitten en vraagt om onze paspoorten en ze legt alles uit. Na alle info worden er een aantal medewerkers opgetrommeld om onze tassen naar de bungalow te brengen. Onze bungalow ligt in een mooi aangelegde tuin met uitzicht op zee! Ook de bungalow ziet er tip top uit. Karlijn straalt helemaal, toch nog luxe denkt ze bij Zichzelf en dat heeft ze ook verdiend. Want ze doet het allemaal maar mooi, vele van jullie hadden dit niet van haar verwacht, maar ik ben trots op haar
onze globetrotter ;)

De bungalow is prachtig, met een groot tweepersoons bed en een los bed. De douche is ook gigantische, we hebben zelfs een stortdouche met warm water, hemels!!! De komende 2 nachten gaan karlijn en ik hier op eiland niet veel doen, kan ook niet! Er is namelijk niet veel meer dan dit uitgestrekte strand, een berg en de jungle! Dus onze daagjes gaan er alsvolgt uitzien, opstaan, ontbijten van een overheerlijke ontbijtbuffet, daarna insmeren, zonnebaden, lezen, omdraaien, zwemmen, snorkelen en nogmaals insmeren! Savonds lekker een hapje eten bij een van de drie restaurants en een heerlijk biertje drinken! Echt vakantie zoals karlijn het zegt.

Dag 22 t/m 27
Het liefst wil karlijn nog een nachtje blijven maar de portemonnee laat dat niet echt toe! We hebben namelijk een paar dagen geleden te horen gekregen dat onze hypotheek is goedgekeurd en dat we dus per 1 februari 2016 samen een eigen huisje hebben. Dus de spaarpot mag niet leegraken. Geluk bij een ongeluk, begint het ook nog te regenen en blijft het bewolkt. Het is dus al minder erg om weg te gaan. Maar niet getreurd hoor, het volgende paradijsje staat alweer voor de deur, koh lipe. Volgens zeggen een pareltje in het verre zuiden van Thailand. Ligt net tegen de grens met Maleisië aan.

Na 4 stormachtige uren op zee komen we aan op koh lipe, door de locals koh lipeeh genaamd. Nouja we worden op een platform midden op zee afgezet. Want we zijn in Thailand en als ze geld kunnen verdienen laten ze dat ook niet na. Want voordat je voet aan wal zet op koh lipe moet je natuurlijk van het platform af en zwemmen is vrij lastig met een backpack dus wordt je gedwongen om een taxiboot te pakken a 50 Baht pp ( 1 euro is 38 Baht) is niet veel weet ik ook wel maar het gaat om het principe! Maar nu komt het! Je moet ook nog entreegeld betalen a 200 Baht pp. Dit omdat je een nationaal park binnen komt en dat ze met dit geld het natuur op orde kunnen houden en ons vuilnis op kunnen ruimen. Locals betalen overigens een stuk minder ongeveer 40 Baht. Maar het zijn nu net de locals die de meeste troep achter laten :) :/ achja this is Thailand!!! Uiteindelijk zijn we op het strand afgezet met onze backpacks. Via de walking street zijn we naar ons guesthouse gelopen. Was nog een beste wandeling door een straatje met allerlei restaurants, barretjes en winkels! Deze straat was er 3 jaar geleden nog niet, een jaar geleden waren er nog niet eens pinautomaten. Wij konden hier trouwens nogsteeds niet pinnen omdat wij maestro passen hebben. Het toerisme groeit hier zo snel dat sommige mensen denken dat het over een aantal jaar net zo aan toe gaat als op koh phi phi!! Ik hoop het niet want dit is echt een heel mooi eiland met super mooie stranden, het zou zonde zijn als dit kapot wordt gemaakt door het toerisme. Aangekomen bij ons huisje moesten we wel even slikken, na onze luxe bungalow op koh ngai naar het primitieve hutje hier! Er hangt en klamboe en staat een prima tweepersoonsbed, maar we hebben geen warm water. Karlijn heeft het even lastig en dat is logisch. Een relax avondje volgt.

John wordt erg verkouden wakker en volgt zich niet helemaal fit. Maar dat mag de pret niet drukken. Net zoals op koh ngai zullen onze dagen hier op koh lipe er niet heel anders uitzien dan zon, zee en strand. Heerlijk. Koh lipe is echt prachtig, koh ngai was al super maar op lipe is het zand nog witter, het lijkt wel poeder zo zacht is het strand. Het zeewater is ook super helder... Er is ook veel koraal voor de kust. Dus na af en toe een verkoelende duik gaat john ook veel snorkelen!! Op een middag komt john enthousiast het water uit en sleurt karlijn bijna het water in.. Hij heeft Finding nemo gezien. Ook karlijn het water in en ja hoor daar zijn ze weer, de mooie rood,oranje witte visjes die zich heerlijk versschansen in het koraal erg mooi om te zien. Je hoeft eigenlijk niet eens een duikbril op want je ziet door de helderheid de vissen zo ook al.. Je kan hier maanvissen zien tenmiste zo noemt john ze en andere gekleurde visjes en vissen. Na een dag strand verlang je wel lekker naar een koud biertje en een lekkere douche. Het valt eigenlijk wel mee hoe koud het water is... Gewoon prima te doen. De dagen in koh lipe vliegen voorbij. Dit verhaaltje schrijven we dan ook vanaf het vliegveld in hat yai. We vliegen over een uurtje naar bangkok om onze laatste avond daar door te brengen. John heeft speciaal voor karlijn een luxe hotel geboekt met jaccuzi op de kamer. Heerlijk....

Morgen vliegen we weer naar Nederland en zullen we als alles meezit om 18.30 uur weer voet op nederlandse bodem zetten. We hebben samen een onvergetelijke tijd in Thailand gehad! Voor karlijn was alles helemaal nieuw en john heeft weer een ander gedeelte van Thailand ontdekt. Het is gewoon fantastisch om zo'n reis samen te maken. We zullen samen nog lang na praten over deze mooie reis in Azië. Tot morgen!!

Liefs,
Karlijn & John

1. Sonja en carlo:
    13 december 2015
    Wat n fantastische reis hebben jullie gehad!!! En Karlijn, superrrr je hebt het overleeft hihi....

En fijn dat de hypotheek is toedgekeurd!!

Een goede reis terug x
  2. Gemmy:
    13 december 2015
    Hey daar, weer een mooi verhaal, en terwijl ik dit zit te lezen krijg ik kippevel, niet van jullie verhaal maar gewoon omdat ik het koud heb, bah!
    Fijn dat julie zo,n mooi tijd samen hebben gehad en we zullen zeker ook nog mooie verhalen horen als jullie weer thuis zijn!
    Het is iets om nooit meer te vergeten denk ik, John zal het alwel gewend zijn maar voor Karlijn was dit allemaal nieuw en dus best wel spannend. Fijn dat alles goed is gegaan en we zien jullie morgen weer in het koude natte Nederland! Kus en een goede reis! PaP/Piet
  3. Gemmy:
    13 december 2015
    Wat hebben jullie toch een prachtige vakantie gehad. Ja wij dachten het is niets voor Karlijn maar wat heeft ze genoten van al dat moois. Zal blij zijn dat ik jullie morgen weer in mijn armen kan sluiten. Een hele goede reis terug en tot morgenavond.
  4. Suus:
    13 december 2015
    Wat een fijne, leuke verhalen allemaal! Maar ben ook wel weer blij als jullie weer lekker veilig terug zijn in Nederland! Tot snel schatties!
  5. Thea:
    14 december 2015
    Ben blij dat jullie genoten hebben ,voor jou bekend John maar voor Karlijn een hele nieuwe wereld, maar Ze heeft het goed doorstaan, want ik weet uit ervaring hoe het soms een cultuurschok kan zijn , nou ik zie jullie snel weer in Nederland en alvast een goede terug vlucht en alvast Welcome Home,,,,doeiiiiiiiix groetjes.