Eerste dagen in thailand

22 november 2015 - Mueang Chiang Mai District, Thailand

Sawadee khap :)
(hallo in thais)

Eindelijk weer een verhaaltje voor jullie, we zijn inmiddels in chiang mai. We hebben al veel leuke dingen meegemaakt en karlijn haar Engels gaan met sprongen vooruit! Ook het eten gaat tot dus ver goed, ze heeft thais gegeten maar eet ook veel westers oa pizza, hamburgers en broodjes. Ze probeert het thaise eten verder ook wel, neemt een hapje als ik een overheerlijke curry of pad thai heb besteld in een restaurant maar ook op straat. We gaan even terug in de tijd!

Dag 1 en 2
Dag van vliegen naar Thailand is aangebroken, na de laatste spulletjes te hebben gepakt en het huis hebben opgeruimd kwamen piet en Gemmy ons ophalen, na anderhalf uur kwamen we op schiphol aan. Als eerste hebben we onze backpacks ingecheckt, karlijn vond dit erg spannend. Zouden de tassen wel goed aankomen! Nog even een laatste koffie en thee en toen kwam het onvermijdelijke, het afscheid. Na een paar kleine traantjes gingen we door de douane heen. Nog een keer zwaaien en gaan. Douane ging allemaal vlotjes, nieuw voor karlijn was de bodyscan. Na wat winkeltjes bekeken te hebben zijn we naar de gate gelopen om te gaan boarden. Boarden ging vlot en om 17.15 uur steeg het vliegtuig op ons avontuur tegemoet. Na een prima vlucht van 10 uur en 10 minuten zijn we veilig geland op suvarnabhumi airport in bangkok. Het was erg druk op het vliegveld en we werden overal en nergens heen gestuurd om door de douane te gaan en ons visum te krijgen. Uiteindelijk is dit gelukt en konden we onze bagage ophalen. En ja hoor daar kwamen onze gele Flightbags. Snel even pinnen maar toen kwamen we erachter dat ik mijn pinpas niet had geactiveerd! Gelukkig karlijn wel en daar kwamen de eerste bathjes er uit. De euro ten opzichte van de Baht is wel gezakt, nu 1 euro is 38 Baht. Dit was 2 jaar geleden 1 op 45!! Toen gingen we op zoek naar een taxi, eerst op de 1e verdieping gezocht maar ik.had het kunnen weten de taxi's waren op de eerste verdieping ( hier tellen ze de kelder ook als eerste verdieping) wij zochten dus blijkbaar op de 2e verdieping! Naar 45 minuten eindelijk aangekomen bij het hotel. Gelijk kwamen er bagage dragers en kregen we koude thee en koude handdoekjes erg fijn! Hotel en kamer zijn prima en luxe. Na een verfrissende duik in het zwembad op het dak was het tijd om karlijn bangkok te laten zien. Aan het water hebben we een heerlijke Chang gedronken. Daarna naar khao San rond gelopen, het backpackers walhalla met veel harde Muziek, ladyboys, kakkerlakken, pubs en harde muziek. Leuk om weer even gezien te hebben, maar we waren nog niet in de party mood en zijn naar een zijstraat gelopen. Daar hebben we heerlijk thais gegeten. Op de weg terug naar het hotel nog even toetjes gegeten, banana pancake, heerlijk vond karlijn het. Toen we bijna bij het hotel waren heeft john nog een sateetje gegeten bij een straatstalletje. Daarna eindelijk naar bed en slapen.

Dag 3
Na een heerlijke nachtrust zijn we gaan ontbijten. Na het ontbijt hadden we met een thai afgesproken die ons twee trein tickets had beloofd. Vanwege aankomende feestdagen waren alle slaaptreinen vol. Uiteindelijk kon ook deze thai niks voor ons betekenen. Op goed geluk Dan maar naar het treinstation en daar proberen de treinkaartjes te bemachtigen. We hadden geen geluk en zijn dus veroordeeld tot een zitplaats ipv slaapplek en dat dus voor 16 uur lang.. Pfff maar.eerst nog.maar genieten van bangkok. John voelt zich hier aardig thuis maar karlijn vindt bangkok erg druk en het stinkt. We zijn naar Wat Po gegaan een tempel met een liggende buddha. Erg mooi. Smiddags zijn we naar een groot park gelopen, lumphini park. Heerlijke rust in een drukke stad met 15 miljoen inwoners! Daar zagen we een lizard. Daarna naar een shoppingmall waar we bij KFC hebben gegeten. Eind van de middag hebben we heerlijk bij het zwembad gelegen. In de avond zijn we naar een rooftop bar gegaan
Heel erg mooi uitzicht. Daarna zijn we naar patpong gegaan, de rosse buurt van bangkok! Veel ladyboys en stripclubs. Niks voor ons dus... Daarna op khao San road een.heerlijke voetmassage gehad, dit was heerlijk na een lange dag lopen. Deze avond waren we wat meer in de mood voor een drankje op khao San road. John nam een budget, emmertje met drank is dat. Ik hield het bij bier. Daarna maar naar het hotel gegaan. Lekker naar bed.

Dag 4
Vandaag vroeg op om te gaan fietsen met Co van Kessel. Erg leuke fietstocht door China Town, marktjes, op een boot en smalle steegjes. Locals die naar je zwaaien en gedag zeggen. Super leuk, hoogtepunt tot nu toe. Smiddags weer lekker aan het zwembad gelegen. Nog een laatste avondmaal. We waren net in het restaurant toen er een tropische regenbui losbarstte, met onweer en grote druppels. En toen was het tijd om naar het treinstation te gaan. Backpack op, rugtas voorop en met de tuktuk naar het station. Onze zitplekken waren nog net geen houten bankjes maar veel meer dan dat was het ook niet. Om 22.00 uur ging de trein rijden. Karlijn wilde niet veel drinken omdat ze niet naar het toilet wilde, was vies en een gat. Na 16 helse uren zonder slaap en comfort kwamen we aan in chiang mai! Op naar onze nieuwe slaapplek voor de komende dagen, White house in chiang mai, gevonden via tipsthailand.nl! Blijkt een prima basic guesthouse in het hart van het oude gedeelte van chiang mai. Chiang mai heeft een een oud en nieuw gedeelte wat zich scheidt door een oude muur en grachten. Na een verfrissende douche zijn we de stad gaan verkennen en hebben we heerlijk een thais biertje gedronken aan de rivier. Savonds over de markt geslenterd, waar we toch maar wel een verloop stekker hebben gekocht. Opladen duurt wel lang en als je pech hebt laadt het Helemaal niet :( We zijn vroeg naar bed gegaan, afgelopen dagen met weinig slaap breken ons toch een beetje op.

Dag 5
Na een heerlijke nachtrust zijn we eerst op zoek gegaan naar een guesthouse voor woensdag, we komen dan weer terug in chiang mai. Maar op die dag wordt er een festival gehouden om te vieren dat het regenseizoen officieel is afgelopen. Rond die tijd is het erg druk in chiang mai en is er Bijna geen guesthouse te vinden die plek heeft. Gelukkig is het gelukt. Gelijk maar via booking.com voor de zekerheid ook maar een hutje in pai geboekt. Is ook gelukt. We zijn net terug gekomen van ons bezoekje aan de Doi suthep, tempel op een berg. Zo'n 25 km buiten chiang mai. Erg mooie tempel met een fantastisch uitzicht over de stad. We hebben ons ook nog laten zegenen door een monnik, op onze knieën naar hem toe en dan kregen we zegening doormiddel van water over ons heen en een armbandje wat geluk moet brengen. Daarna nog drie rondjes om de pagode en daarna kan ons niks meer overkomen. Morgen alleen nog de scooters regelen om de mooie route van chiang mai naar pai mee af te leggen, anders nemen we de bus. We zijn nu heerlijk aan het relaxen in de tuin van het guesthouse.. Karlijn heeft zojuist gebeld met het thuisfront!

Dit zijn onze avonturen tot dusver, hopelijk leest het een beetje weg. Tot de volgende.

Khap kun khap ( dankjewel)
Liefs karlijn en john

1. Gemmy:
    22 november 2015
    Hoi daar, mooi om te lezen hoe het met jullie gaat en wat jullie daar meemaken, zo zijn we toch een beetje bij jullie! Fijn dat jullie het naar je zin hebben ondanks die ellendige treinreis maar dat heb je al weer gehad en meegemaakt, straks lekker met het vliegtuig zuiden, eerst nog maar genieten waar je nu naar toe gaat. Veel plezier en we horen het wel weer wat je dan allemaal gedaan en gezien hebt en groetjes en een knuffel uit Ulft
  2. Gemmy:
    22 november 2015
    Hallo lieverds, wat leuk om dit verhaal te lezen, zo zijn we toch een beetje bij jullie. Leuke dingen allemaal al gedaan, en mooie foto's gemaakt. Kan ik jullie verhaal ook op de Fam. app zetten want sommige vragen of wij al wat gehoord hebben. Jullie stemmen horen dat vond ik wel heel fijn vanmorgen. Geniet verder lekker en wachten weer op het volgende verhaal.
  3. Sonja en carlo:
    Hey Karlijn en John,

Wat super leuk om zo jullie vakantie verhalen mee te maken. Heel veel plezier nog daar! Geniet er van samen.

Carlo en sonja
  4. Marion en Bert:
    22 november 2015
    Wat een mooie en duidelijk vertelde verhalen.
    Een avontuur om nooit te vergeten.
    Geniet ,veel liefs van bert en marion
  5. Thea:
    22 november 2015
    Hey, John en Karlijn , mooie foto,s en mooie info over jullie eerste dagen , hier is het koud , eerste vorst en sneeuwbuien hebben we al gehad haha , en jullie puffen in 32 Gr , haha , geniet van al het moois , en laat ons lekker meegenieten, met jullie foto,s en verhalen,,,,,, veel liefs , dikke knuffel van ons